اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از حذف آشفتگی بصری در شهرکرد تا بحث پیرامون پیوست‌ فرهنگی طرح‌ها

دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال 98 امروز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد و موضوعاتی نظیر مشارکت در انتخابات، فرهنگ شهرنشینی، پیوست‌نگاری فرهنگی و ... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

از حذف آشفتگی بصری در شهرکرد تا بحث پیرامون پیوست‌ فرهنگی طرح‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال 98 عصر امروز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.

دوم اسفند پایان آبرومندانه اتفاقات اخیر کشور است

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گفت: در ماه‌های اخیر اتفاقات مهمی را پشت سر گذاشتیم که هرکدام به نوبه خود اثرگذار، سازنده و استحکام‌بخش پایه‌های انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: حضور پرشور در انتخابات دوم اسفندماه پایانی آبرومندانه و کلیدی بر تمام اتفاقات اخیر است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی22 بهمن، تشییع سردار سلیمانی و امثال آن توصیح داد: در تحلیل کمیت این حضورهای میدانی می‌توان دست برد اما در انتخابات حضور تک تک مردم به شمارش می‌آید و کسی نمی‌تواند خدشه‌ای در آن وارد کند.

نکونام مشارکت در انتخابات را نشانه پشتوانه مردمی نظام عنوان کرد و افزود: مردم با حضور حداکثری در انتخابات نشان می‌هند که مشکلات اقتصادی آنان را عقب نرانده و تحریم‌ها اثر نکرده است و در مقابل حضور کمرنگ مردم دشمن را برای ادامه دشمنی‌ جری‌تر می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت کیفیت رأی گفت: دشمن برای اینکه مردم را از انتخاب افراد انقلابی بازدارد هزینه کرده است و سعی دارد مردم را تشویق کند به کسانی رای دهند که بعدها دست رد به سینه دشمن نزنند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان حاکم اسلامی و فقیه شرکت در انتخابات را تکلیف شرعی دانسته‌اند و لذا ضروری است که برای مأیوس کردن دشمن، قوت بخشیدن به نظام اسلامی و برای ادای تکلیف شرعی در انتخابات حضور پررنگ داشته باشیم.

نکونام همچنین توصیه کرد: از دادن آرای باطله پرهیز شود تا هر رأی تقویت‌کننده نظام اسلامی باشد.

در ادامه جلسه جواد کارگران ضمن مرور مصوبات جلسات پیشین از جمله نام‌گذاری میادین و اماکنی به نام سردار سلیمانی و نصب تندیس شهید در شهرکرد از نماینده شهرداری شهرکرد در جلسه توضیح خواست.

نصب تندیس سردار دل‌ها در شهرکرد تا پایان خردادماه/ حذف آشفتگی بصری شهرکرد در آینده نزدیک

نماینده شهرداری در این خصوص گفت: بوستان ورودی شهر به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شد.

جلالی همچنین از نصب تندیس سردار دل‌ها تا پایان خردادماه در شهرکرد خبر داد و افزود: طرح اولیه دو هنرمند در این رابطه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: سامان دادن آشفتگی بصری شهرکرد در دستورکار شهرداری است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی ماه گذشته در سطح استان ارائه داد که افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی در شلمزار، اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در شهرکرد، رونمایی از اولین موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س)، برگزاری مراسم گرامیداشت سردار سلیمانی و یادواره شهدای مدافع حرم و صنعت برق استان از مهمترین این اقدامات است.

مجتبی بنیادیان نیز در خصوص ترویج فرهنگ دانش‌بنیان گفت: علاوه بر نهادهایی نظیر آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری که به صورت معمول در این عرصه فعالیت می‌کنند لازم است که این فرهنگ در کل جامعه جاری و ساری باشد.

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: اگر در داخل استان شرایط برای انجام فعالیت‌های دانش‌بنیان فراهم نباشد جوانان ما از استان می‌روند و ظرفیت خود را در جای دیگری استفاده می‌کنند.

لزوم پیوست‌نگاری فرهنگی در تمام طرح‌های پیشنهادی

در ادامه این جلسه پس از ارائه توضیحات مسؤول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در رابطه با پیوست‌نگاری فرهنگی و ضروری خواندن آن در تمام طرح‌های عمرانی، اقتصادی و شهری، اعضا در این خصوص به بحث و تبادل نظر پرداختند.

احمدرضا بسیج گفت: فقدان پیوست فرهنگی موجب آشفتگی اجتماعی، هدررفت منابع مالی، تعارض ارزش‌ها و ... می‌شود.

وی عنوان کرد: تمامی دستگاه‌ها موظفند جهت اجرای هر طرحی که دارای آثار کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است پیوست فرهنگی آن را تهیه کنند.

مسؤول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری از آمادگی برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص پیوست‌نگاری فرهنگی در کلیه ادارات استان خبر داد.

عبدالرضا علیمحمدی نیز با بیان اینکه تهیه پیوست فرهنگی به عنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی شاید ضمانت اجرایی قانونی نداشته باشد اما می‌تواند به صورت یک فرهنگ نهادینه شود، توضیح داد: غالب ارگان‌های مهم استان عضو شورای فرهنگ عمومی هستند و اگر همین ادارات خود را ملزم بدانند که هیچ طرحی را بدون پیوست فرهنگی امضا نکنند، این موضوع اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/68023/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول